REPORT: Jiří Sulženko jako příklad kvalitního arts marketingu v praxi

6. května 2011 v 12:08 | Evule |  Reporty z akcí
Již tradiční středeční diskuse v podvečer 4. května přivítala návštěvu marketingového specialisty, MgA. Jiřího Sulženka, ředitele KC Zahrada na Jižním městě a odborného asistenta katedryProdkuce Divadelní fakulty AMU.



Jiří Sulženko nám za dobu společného povídání dokázal, že ne nadarmo patří mezi nejvýznamnější české arts marketéry. Koncept KC Zahrady pod jeho vedením se nezaměřuje pouze na oslovování veřejnosti a lákání návštěvníků, ale především na zpětné vyhodnocení uspořádaných eventů, na získávání informací o věkovém složení návštěvníků, o důvodech návštěvy a dalších faktorech, které mohou v příštím plánování významně ovlivnit programové a marketingové strategie.

V České republice v současné době existuje jen málo statistických informací o kulturních akcí, na které je ze státního rozpočtu vydáváno jen zanedbatelné procento finančních prostředků. Právě tyto a další informace mohou dokázat zpětnou ekonomickou vazbu kultury, vyhodnocovat a rozvíjet ji. Inspirací mohou být obsáhlé databáze ze zahraničních portálů, jakými je například Cultural Data Project nebo organizace Theatre Communications Group.


Kromě moderních marketingových strategií, jako jsou například Gueriila marketing nebo Dynaming pricing, jsme hovořili o akcích ve veřejném prostoru, jejich propagaci i následném zhodnocení. Už za necelých 14 dní se totiž můžeme těšit na každoročně pořádanou akci ve veřejném prostoru pod vedením KC Zahrady. Čtvrtý ročník festivalu Street For Art proběhne ve spolupráci s architektonickým studiem Miölk, které je známé například guerillově umístěnou saunou uprostřed liberecké přehrady. Novinkou bude zapojení veřejnosti do stavění bunkrů pro děti, krmítek pro zvěř nebo truhlíků na květiny. I tento rok však bude mít návštěvník nespočet možností zapojit se do workshopů, diskusí a dalších projektů, probíhajících ve veřejném prostoru na Jižním Městě.

Středeční povídání s Jiřím Sulženkem bylo velmi přínosné, nastínilo moderní přístupy ke kulturním akcím, jejich propagaci i k zpětnému vyhodnocení. O tom, jak se dají dělat kvalitní akce ve veřejném prostoru, se můžete přesvědčit i vy v době od 19. do 28. května 2011 na Street For Art.

Více informací o zharaničních databázích, Street For Art i architektonickém studiu Miölk níže:

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.