Po stopách kreativity aneb budoucí směřování diskuzí SSAM

1. listopadu 2013 v 12:10 | Tereza Kopecká |  Diskuze SSAM
V loňském roce směřovaly diskuze Spolku studentů Arts managementu do odvětví tzv. čistého umění. Andrea Průchová představila práci dramaturga doprovodných programů v Centru současného umění DOX. Problematice repertoárového divadla se stálým souborem se věnovala dlouholetá ředitelka Divadla Na zábradlí a současná děkanka DAMU Doubravka Svobodová. V závěru semestru Eva Kesslová, ředitelka Orchestru Berg, pohovořila o úskalích jeho řízení. Letošní cyklus diskuzí s osobnostmi-odborníky z oblasti umění a kultury naopak změní kurz a od výtvarného umění, divadla a hudby se odchýlí směrem ke kulturním a kreativním průmyslům.


Na český televizní trh vstoupil na začátku září první zcela artový televizní program. Progresivní rozvoj České televize v posledních letech a zejména měsících nelze přehlédnout, a proto se televizní průmysl stal prvním diskutovaným tématem v tomto akademickém roce. Pozvání přijal programový ředitel České televize Milana Fridricha, který na půdu VŠE zavítal ve středu 23. října 2013.


Každá diskuze má svůj specifický charakter, který se odvíjí od dvou základních atributů. Prvním je odvětví či obor, v němž host působí, druhým je jeho vlastní osobnost, temperament a entuziasmus, jež udává diskuzi tempo. Audiovizuální obsah televize je výjimečný v tom, že na rozdíl od čistého umění ovlivňuje naše životy dennodenně, a tak o interaktivitu mezi publikem a Milanem Fridrichem, jenž je zvyklý nejen na dotazy odpovídat, ale i je klást, nebyla nouze. Po teoretickém začátku, ve kterém vysvětlil princip duálního vysílání v České republice, jsme řešili, jak se mění vzory konzumace mediálního obsahu. Usedáme stále před TV či využíváme více služeb iVsílání a nových médií jako takových? Sami si zkuste odpovědět. V další části na příkladech z praxe ilustroval trendy v televizní distribuci. Díky jeho otevřenosti a aktivnímu publiku, které se nebálo zeptat ani na citlivá témata, jakými jsou bezpochyby vývoj ČT art či absence originálního znění zahraničních seriálů a filmů, považujeme diskuzi o televizním průmyslu za jednu z nejvíce zdařilých a doufáme, že na její úspěch navážeme i v budoucnu.

Jak už jsem zmínila v titulku článku, s dalšími hosty se vydáme po stopách designu a architektury. Kreativní průmysly, kam tyto dvě odvětví patří, jsou definována jako oblast, kdy se kultura stává "tvůrčí" investicí do produkce "nekulturního" zboží, což může znít značně pejorativně. Opak je pravdou. V ekonomické řeči se jedná o odvětví, které generuje velký ekonomický potenciál, a proto si zaslouží zvýšenou pozornost obzvláště na univerzitě, jež nese přívlastek ekonomická.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.